добави в предпочитани | направи начална страница | мобилна версия
 

Спешни повиквания до МВР, Бърза помощ, Пожарна, аварийна безопасност и Гражданска защита

Emergency Phone

 

Как работи 112

Телефон 112 приема спешни и аварийни обаждания.

Операторите приемат повиквания към телефонен номер 112. Първата задача е да се идентифицира сигнала - фалшиво обаждане, лоша “шега” или реално събитие. Това става в рамките на 20 секунди.

Когато на линията постъпи обаждане за реален инцидент, операторът попълва електронен картон, в който отбелязва кой, защо и откъде звъни, вида на инцидента и броя на пострадалите. Данните се регистрират с кратки уточняващи въпроси и по този начин информацията от обаждащото се лице се събира много бързо.

Конкретният случай веднага се пренасочва към съответната институция – Гражданска защита, спешна медицинска помощ, пожарна, полиция, Национален медицински координационен център, Планинска спасителна служба – БЧК и ИА „Морска администрация”, която изпраща екип на мястото на инцидента.

След като службите се задействат, в центъра постъпва обратна информация за това, което се случва на мястото на събитието, колко екипа са изпратени, от коя служба са те. Тази информация се следи и анализира от координаторите. В същото време операторите на 112 могат да приемат сигнали за други случаи.

 

Кога звъним на 112

Звъним на 112, когато се нуждаем от помощ при:

  • Пожари
  • Наводнения
  • Спешни медицински случаи
  • Смерч (ураганни ветрове)
  • Земетресения
  • Катастрофи
  • Промишлени аварии и други замърсявания
  • Радиация
  • Зимни бури
  • Съмнения за антракс или други биологични агенти
  • Други произшествия и инциденти
112

Полиция

Police

166

0538/ 42503

0538/ 42504

Бърза помощ

Medical Emergency

150

0538/ 44583

При пожар

Fire Emergency

160

0538/ 42216

Водоснабдяване

Water supply

0538/ 42134

0538/ 42382

Електроснабдяване

Electricity supply

0700 1 61 61

 

Община Велики Преслав © 2007