Как работи 112
Телефон 112 приема спешни и аварийни обаждания.
Операторите приемат повиквания към телефонен номер 112. Първата задача е да се идентифицира сигнала – фалшиво обаждане, лоша “шега” или реално събитие. Това става в рамките на 20 секунди.
Когато на линията постъпи обаждане за реален инцидент, операторът попълва електронен картон, в който отбелязва кой, защо и откъде звъни, вида на инцидента и броя на пострадалите. Данните се регистрират с кратки уточняващи въпроси и по този начин информацията от обаждащото се лице се събира много бързо.
Конкретният случай веднага се пренасочва към съответната институция – Гражданска защита, спешна медицинска помощ, пожарна, полиция, Национален медицински координационен център, Планинска спасителна служба – БЧК и ИА „Морска администрация”, която изпраща екип на мястото на инцидента.
След като службите се задействат, в центъра постъпва обратна информация за това, което се случва на мястото на събитието, колко екипа са изпратени, от коя служба са те. Тази информация се следи и анализира от координаторите. В същото време операторите на 112 могат да приемат сигнали за други случаи.
|
|
Кога звъним на 112
Звъним на 112, когато се нуждаем от помощ при:
-
Пожари
-
Наводнения
-
Спешни медицински случаи
-
Смерч (ураганни ветрове)
-
Земетресения
-
Катастрофи
-
Промишлени аварии и други замърсявания
-
Радиация
-
Зимни бури
-
Съмнения за антракс или други биологични агенти
-
Други произшествия и инциденти
|